آیا برای کار با دستگاه لیزر نیاز به نرم افزار ویژه داریم

کار با دستگاه لیزر نیاز به آموزش نرم افزار دارد؟

دستگاه برش و حکاکی لیزر، دستگاهی است که جهت برش و حکاکی بر روی انواع فلزات و غیر فلزات در انواع صنوف استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، در دنیای مدرن امروزه، برش و حکاکی لیزری یکی از پر کاربردترین و قدرتمندترین ابزارها در صنعت است. از آنجاکه دستگاه برش و حکاکی لیزر، عملیات برشکاری لیزری و حکاکی لیزری را با دقت زیاد و سرعت بالایی انجام می شود بسیار مورد توجه صنعتگران می باشد.
به طور کلی دستگاه های برش و حکاکی لیزر، در دو نوع CO2 و Fiber ساخته می‌شوند که کاربرد و مزایای مختص به خود را دارند که هر یک از دستگاه های لیزر، سخت افزار و نرم افزار مخصوص به خود را دارند. اپراتور دستگاه لیزر حک و برش ملزم است قبل از کار با دستگاه لیزر، آموزشهای اپراتوری دستگاه لیزر، آموزش نرم افزار دستگاه لیزر و آموزش سخت افزار دستگاه لیزر را ببیند و کاملا به موارد آموزش دیده مسلط باشد.

نرم افزار مخصوص دستگاه لیزر

گذراندن دوره آموزش نرم افزار اپراتوری دستگاه لیزر برای افرادی که قصد کار با دستگاه لیزر را دارند کاملاً ضروری است. آموزش نرم افزار اپراتوری دستگاه لیزر شامل آشنایی کامل با محیط نرم افزار لیزر، استفاده از محیط کاربری نرم افزار لیزر، ابزار های ترسیمی، کار با اسناد و الگوها، ویرایش ترسیمات، نحوه کار با لایه ها، تغییر چیدمان اشکال، تغییر ابعاد، رنگ و بزرگ نمایی اشکال، تنظیمات متن شامل، تایپ نوشته، شماره تلفن و انتخاب فونت و رنگ نوشته، وارد کردن سریال نامبر، نحوه خروجی از نرم افزار برای دستگاه لیزر و ... می باشد. پس از گذراندن این دوره، اپراتور دستگاه لیزر براحتی می تواند ترسیمات و تبدیل خروجی از نرم افزار لیزر را گرفته و جهت اجرای طرح به دستگاه لیزر ارسال نماید.
از دیگر مواردی که اپراتور دستگاه لیزر در دوره های آموزشی نرم افزار آموزش می بیند می توان به این موارد اشاره کرد: نحوه تنظیم قدرت و سرعت برش لیزر و حک لیزر مطابق با نوع وضخامت متریال مورد استفاده، شیت بندی سفارشات، چیدن بهینه قطعات با کمترین پرتی و هدر رفت متریال، تعیین حک لیزر یا برش لیزر.
همچنین اپراتور دستگاه لیزر علاوه بر آموزش نرم افزار دستگاه لیزر، ملزم به آموزش سخت افزار دستگاه لیزر نیز می باشد. علاوه بر این، آموزشهای اولیه حفاظتی و ایمنی کار با دستگاههای لیزر از نکات مهم و ضروری برای کاربران دستگاه لیزر برش و دستگاه حکاکی لیزر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.